مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 16:302023-06-11اقتصادي

خانه به دوش | واکاوی تجربه 13 کشور دنیا در ساماندهی بازار اجاره مسکن


بررسی تجربه 13 کشور جهان در ساماندهی بازار مسکن از مداخله مستقیم دولت ها به منظور کنترل رشد اجاره بهای واحدهای مسکونی خبر می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کمتر از 10 روز تا آغاز فصل تابستان باقی مانده و بازار نقل و انتقال مسکن استیجاری همزمان با افزایش دما به تدریج در حال گرم شدن است.

از طرفی در روزهای اخیر با افزایش بی ضابطه قیمت های رهن و اجاره، مستاجران اضطراب انعقاد قرارداد جدید و افزایش اجاره بهای خود را دارند؛ بر این مبنا در راستای بررسی دقیق و تحلیل بازار اجاره، در خبرگزاری فارس سلسله گزارش هایی تحت عنوان خانه به دوش در دستور کار قرار گرفته است.

در این راستا این بخش از گزارش مرتبط با اجاره مسکن به مسئله نقش 13 دولت ‎ مختلف جهان با تفکرهای مختلف در ساماندهی بازار اجاره می پردازد.

در برخی کشورهای جهان تعیین اجاره ­بهای اولیه در بازار آزاد تابعی از شرایط تنظیم گری و ملاحظات اقتصادی-اجتماعی است و افزایش اجاره بهای سالانه نیز به صورت دستوری تنظیم می­شود.

مطابق بررسی های انجام شده از کشورهای مخلتلف دنیا، اغلب دولت ها در زمینه افزایش اجاره ­بهای سالانه به صورت دستوری رقم آن را اعلام می­ کنند و حتی 8 کشور نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر تعیین اجاره­بهای اولیه نظارت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه به دوش | واکاوی تجربه 13 کشور دنیا در ساماندهی بازار اجاره مسکن

خانه به دوش | واکاوی تجربه 13 کشور دنیا در ساماندهی بازار اجاره مسکن